Torsdag 9 oktober 2014

 
Jag är så trött på kvällarna att jag nästan somnar i duschen när jag kommer hem från stallet, då är datorn inte prio ett. Men, jag ska försöka.
 
Måndag: Vila
Tisdag: Träning för Jennifer
Onsdag: Bommarbete på banan
Torsdag: Jennifer tömkör
Fredag: Skritta ut i skogen
Lördag: Skogen
Fredag: Skogen
 
Hoppträningen i lördags gick bra och det var superkul. Det märks att vi inte hoppar regelbundet, vilket är synd, men när poletten väl trillar ner hos Ella så göra hon det så bra. Vi tränade på att rida lite snävare svängar men att bibehålla trycket i galoppen. 
 
I söndags blev det en mysig sväng i skogen.
 
Hon vilade i måndags och i tisdags red jag lektion för Jennifer. En bra lektion, där vi övade på enkla byten. Svårt att gå från galopp till en BRA skritt, men hon gör fina fattningar från skritten. 
 
I onsdags hade jag lagt fram fyra travbommar på ena långsidan som vi jobbade över. Visa gånger red vi skänkelvikning ut till spåret efter bommarna, andra saktade vi av till skritt och sen fatta galopp. Hon var fin och på hugget redan från start!
 
Idag så tömkörde Jennifer och imorgon får hon komma ut en sväng i skogen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0