Onsdag 22 oktober 2014

 
I måndags åkte jag till stallet med en hejdundrande huvudvärk och bestämde mig för att longera. Tyvärr sprack min plan då Ebba och Ebba red på banan och Ella inte alltid håller sig på mattan när jag longerar. Lika väl som hon kan vara superfin kan hon studsta runt som ett popcorn. Popcorn-Ella och två andra hästar på banan, dålig kombo. 
Jag bet igop och tog fram några travbommar som jag red över. Det gjorde hon bra, hon var fin men pigg halva passet. När jag övade på ryggningarna så lev hon lite stressad och efter det fick jag aldrig tillbaka henne till det vi hade innan. Så här i efterhand kan jag tänka att jag kanske la in ryggningarna lite för tidigt. I forstättningen ska jag ta dem i slutet av passen. 
 
I tisdags tränade jag för Jennifer. Vi jobbar mycket med att Ella måste börja bära sig själv. Självklart måste hon ha ett stöd, men jag kan inte bära runt henne. 
Vi övade också på galoppfattningar från skritt och den förvända galoppen. Ella var duktig och mot slutet var hon jättefin. 
 
Idag har Kajsa och Ella varit ute i skogen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0