Måndag 13 oktober 2014

 
I lördags så red jag och Angelica ut en sväng. Mysigt med sällskap och vädret var helt fantastiskt!
Vi var ute i ca en timme och hästarna verkade nöjda över vägvalet. Vi skrittade på grusvägen bort till en sandväg som går bort till Husby Gård. Vi travade sandvägen bort, över gården, runt en dunge och galopp på vägen tillbaka. Sen fick de skritta på långa tyglar hela vägen hem, skönt. 
 
I söndags red jag ut på morgonen. Red ner till lagunen, uppför en ganska brant sandbacke så att hon fick kämpa lite. Skrittade i skogen över lite stockar så att hon fick lyfta på fötterna. Ner för en ganska lång men inte så brant backe så vi kom tillbaka till lagunen. Sen skrittade vi uppför "galoppbacken", bort till Husby och galopperade på den sandvägen som jag och Angelica red på i lördags. Allt i ett. Klättra uppför, nerför, lyfta på fötterna i skogen och en lite längre galopp på en plan och rak väg med bra underlag. 
 
När jag var klar i stallet så tog jag med mig transport och bil och åkte till Tuna och packade in Ninni + häst. Ninni skulle tävla på Stäket och jag var chaufför. Förutom det otroligt tråkiga vädret så hade vi en härlig eftermiddag! Ninni och Queen red ihop 67,8% vilket räckte till en tredjeplats. Heja, heja och GRATTIS!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0