Lördag 25 oktober 2014

 
I torsdags tränade jag för Jennifer. Vi fortasatte på samma spår som i tisdags, att Ella måste bära sig själv. Vi gjorde några galoppfattningar från skritt, vilket hon gör väldigt bra nu. Vi provade att göra varannan fattning rättvänd och varannan förvänd. Det blev lite missförstånd några gången men annars gjorde hon det bra.
Vi försökte också få Ella att vila lite mer i steget, väldigt svårt men alla är vi barn i början och någon gång måste vara första gången när man ska lära sig något nytt.
I det stora hela är jag nöjd med lektionen. Jag fick även hoppa upp på Olivias häst, Bingan, för att känna hur det som jag och Ella försökte göra verkligen skulle kännas. Väldigt roligt men väldigt svårt!
 
Igår, fredag, fick Ella vila och idag var vi ute i skogen. Det positiva med att inte ha något ridhus det är att man rider ut i skogen även fast det regnar. Hade jag haft ett ridhus hade jag ridit inne, men nu när man fick välja på banan i regn eller skogen i regn så kommer man ju ut i skogen oavsett väder. 
 
Tyvärr blir det ingen tävling imorgon, så istället tänkte jag att Ella skulle få hoppa lite. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0