Lördag 1 november 2014

 
Alltså dressyr i all ära, men hoppningen är ju så rolig. Idag insåg jag verkligen hur mycket jag saknar den!
 
Imorse var vi och tränade för Uffe Johansson på Berga. Vi övade på att få med hästen i svängarna och rida mycket med ytterskänkeln. Vi hoppade på en serpentinbåge med tre bågar över medellinjen, men det fanns ockå två oxrar som stod "mitt i" bågen. Så det blev fem språng i tre bågar. 
 
Extremt dålig bild, men ni fattar iaf hur jag menar...
 

Av de här fem hindrena övade vi på att rida korta vägar, långa anridningar och att hela tiden planera vägen och svänga för ytterskänkeln. 
Ella var jättepigg och ganska spänd i början, men i slutet så tog hon tag i hindrena utan att attackera dem och hoppade super.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0