Söndag 9 februari 2014

 
Nu är nästan all snö borta och leran är tillbaka. Ella hade passat på att fixa sig en finfin lerinpackning och jag kände bara att jag orkar inte med en till ler-period. Man borstar och borstar men det blir ändå aldrig helt rent... 
 
En positiv sak med plusgrader och regn är att grusvägarna nu är helt perfekta att rida på. Jag och Ella red runt lagunen idag. Elva var med och hon var jätteduktig. Det var andra gången som hon var med mig och Ella ute i skogen. Ella har full koll på var Elva är och vill inte att hon hamnar för långt bakom. 
(ja, det är väldigt jobbigt att de har så lika namn...)
 
Vi skrittade mest, travade lite och galopperade upp för en backe. Det var extremt nära att jag fick tugga sand idag kan jag säga. Ella bjöd på en härlig bock-serie i uppförsbacken och vanligtvis är det ju inte så farligt när de bockar i uppförsbacke. Men hon lyckades få mig ur balans och när backen nästan var slut gjorde hon en katapult-bock och jag hamnade fö en sekund framför sadeln. Hann tänka att om jag skulle ramla av fick jag absolut inte släppa tyglarna. Men, jag satt kvar, tack och lov. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0