Fredag 20 september, träning för Jennifer

 
Kajsa är sjuk och åkte hem från skolan med huvudvärk och illamående, så att bestäma vem som skulle träna för Jennifer blev inte så svårt.
Mamma hämtade upp mig direkt när jag slutade, så åkte vi ut till stallet. Jag fick en kvart extra på mig för Jennifer var lite sen, men det blev nästan lite stressigt ändå.
 
Träningen gick i alla fall bra. Jennifer gav Ella väldigt mycket lovord och det är klart att man blir stolt när man får höra att man har en fin häst som med rätt träning kan gå långt. 
Däremot hade jag en liten oros-klump i magen när jag travade fram. Jag tyckte inte att hon kändes helt som hon brukar. Absolut inte halt eller oren, men lite ojämn. Kände bara av det i höger varv. Inte hela tiden, utan ibland. Det blev bättre efter galoppen och då kändes hon som hon brukar.  
Det kan ju vara så, eller jag vet att det är så, att jag är extra orolig när det inte känns helt som det brukar. Jag blev expert på att känna av hur Lucke rörde sig från dag till dag och nu när inte Ella travade som hon brukar blev jag självklart orolig på en gång. 
 
Idag övade vi mycket på galoppfattningar och att hon inte får ånga på så mycket i vänstergaloppen. Sen blev det även lite skänkelvikningar, både på diagonalen och på långsidorna. 
 
Imorgon tänkte jag som jag skrev tidigare köra lite markarbete med bommar. 
 
Foto; Angelica Barile

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0