Tisdag 4 oktober 2011


I söndags åkte vi som jag tidigare skrev till Mälarhöjden och hoppade 1m och 1.10.
Första klassen gick jättebra, vi fick en bra rytm och allt flöt på. Jag höll mig till min plan och Lucke var med mig hela tiden. Dubbelnolla och tredje placerad.

I 1.10:en blev det 8 fel, 2 ner. Fick ett jättesprång på hinder nummer ett som jag inte alls var beredd på, så jag tappade lite fokus, men det gick ganska bra ändå. Mot hinder nummer sex, som var en räcke, räcke kombination, blev han lite för stark och jag hann inte få tillbaka honom så mycket som jag ville. Det resulterade i att vi kom alldeles för nära på A-hindret, landade nära B-hindret och han hann inte få upp frambenen ordentligt så den bommen föll.
Sen tabbade jag ig på sista hindret, som var en oxer ur sväng. Jag red iväg honom alldeles för mycket, han tog ett till och fick med sig en bom på vägen upp.
Jag är ändå nöjd med rundan. Hade det varit för en månad sen hade han aldrig tagit tag i hindret och hoppat av som han gjorde på ettan. Han hade antagligen stannat på kombinationen eftersom vi kom så pass nära och hade jag ridit iväg honom som jag gjorde på oxern hade han defenetivt stannat och jag hade inte suttit kvar.
Nu räddade han mig, och det känns jättebra.

Som det ser ut nu så har jag och Lucke en tävling kvar tillsammans den här terminen, och det är Sollentuna den 16 oktober. Sen ska Kajsa till Bromma den 23 oktober och beroende på vädret kanske Botkyrka den 9 november.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0