Torsdag 12 maj 2011


Igår hoppade jag och Ninni på banan. Hoppade inte så jättemycket, men ville ha hoppat honom lite innan lördag. Det gick bra, jag måste däremot tänka på att lägga upp en bra galopp från början och inte sitta och mesrida.

Idag red jag ett dressyrpass i ridhuset. Han var så fin. Det var lite kämpigt i början, men efter en stund släppte det och allt funkade. Inte skänkelvikningarna, dom fick vi inte till så bra idag, men allt annat. Kunde öka galoppen på diagoneln utan att han bytte, för att sedan samla ihop och rida förvänd galopp genom hörnpaseringen och hela kortsidan för att sedan öka galoppen på diagonalen igen.
Mellantraven var super. Han slog sig inte fri utan behöll formen och fick verkligen ut frambenen.
Jag är verkligen supernöjd efter dagens pass, finaste hästen!

Imorgon är det mycket att göra. Jag har smort tränset och bröstan till lördag men allt annat måste jag fixa. Slutar jobba klockan 5 så det lär bli en sen kväll imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0