Onsdag 4 maj 2011


Jag brukar nästan alltid låta Lucke vila dagen efter tävling, antingen helt åch hållet, eller så går vi ut och går en sväng, men i måndags fick han gå ett pass på banan. Det gick bra och han var väldigt pigg till en början, men sen försvann den där extra bjudningen sakta men säkert.

Igår blev det ingen hoppträning utan en uteritt med Angelica och Ninni. Jag hade bestämt mig för att den här veckan skulle få bli "hoppfri" så en tur i skogen passade perfekt. Det blev en lagom runda, vi red i alla gångarter utan att fräsa på för mycket.

Idag tror jag att det blir ett pass i ridhuset. Jag funderar på om jag ska sätta på honom gramanen. Vi får se, men det lutar åt det.
Imorgon tar Angelica hand om Lucke och på fredag kommer kiropraktorn. Det innebär vila på fredag och förmodligen promenader lördag och söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0