Onsdag 25 maj 2011


Igår var tanken att jag och Lucke skulle ha en lugn och mysig tur i skogen. Så blev det inte alls utan Lucke backade mest och stod på bakbenen...
Först kunde vi inte gå den vägen vi hade tänkt för det stod en bil med släp där som vi inte kom förbi, så vi fick rida lite längre och gå i mellan husen. Där kom första tvärstoppet. Eftersom jag fortfarande är lite sjuk så orkade jag inte ta någon större strid utan gick tillbaka till dagis och upp för den backen. Dock i trav för att inte nästa tvärnit skulle komma. Väl uppe för backen skulle han absolut inte gå in på grusvägen till vänster så där blev det stopp igen men efter mycket om och men fick jag i alla fall honom att gå framåt.
Tredje stoppet kom när jag bröt av från trav och skulle skritta, då skulle han vända och gå hem och det slutade med att jag fick sitta av och leda honom ett par meter för att sedan rida vidare. Efter det kunde vi rida som JAG hade tänkt utan stopp eller dumheter.
När vi var på väg hem så red jag mellan husen och vände, så att han skulle gå där han vägrade gå i början av turen. Det slutade med att jag fick hoppa av en gång till och leda in honom halvvägs för att sen sitta upp. Sen gick vi på den där vägen fram och tillbaka tills han slutade fåna sig.

Idag kom sadelutprovaren klockan 10 men jag var ute i stallet redan klockan 7 för att hinna rida samma runda som jag red igår. Den här gången tog jag med mig ett spö, men behövde bara använda det en gång när han fick för sig att sopbilen skulle anfalla. Annars red vi nästan samma rund utan stopp. Duktig idiot <3. Vi skrittade mest, travade på en liten väg i skogen och galopperade en raksträcka.

Klockan 10 var det dags att röra på sig igen. Vi hittade två sadlar som vi ska rida i ett par dagar nu så får vi se vilken det blir. Den ena låg lite bättre än den andra så det lutar nog åt den.

Luckes tredje pass för dagen (ridskolan nästa? ;) ) blir ikväll när Kajsa ska rida lektion. Men han dör inte.
Skritta 40 minuter i skogen mellan 10 i 8 och halv 9, springa lite på banan max 20 minuter med sadelutprovaren och sen lektion ikväll. Han har ju hela dagen på sig att vila upp sig i hagen. Sen står han helt imorgon också så det går ingen nöd på honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0