Onsdag 11 maj 2011


Det blev en tur i skogen igår, vilket jag tror att vi båda behövde. Lucke har inte varit ute på ett tag och jag behövde rensa huvudet på tankar, så en uteritt utan sällskap var perfekt.
Jag red först bort till glasängen och jobbade honom lite i trav där. Det gick över förväntan, han acceperade att vi la in lite "vanligt" arbete, fast vi var ute i skogen, så jag nöjde mig ganska fort. Jag brukar nästan aldrig rida honom i form när vi är ute i skogen, utan där rider vi helt kravlöst och har det mysigt.

Det blev rätt mycket galopp igår. Övade på att länga och korta galoppen och att kunna bibehålla samma tempo utan att han ökar succesivt. Det gick jättebra, han svarade bra framåt och tog förhållningarna bra.

Idag kommer sadelutprovaren ut och förhoppningsvis har hon med sig en dressyrsadel som passar. Sen ska jag och Ninni hoppa lite. Han fick en hoppfri vecka förra veckan och idag tänkte jag ta några språng inför tävlingen på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0