Måndag 17 januari 2011


Igår hade min häst lyckats ta av sig sitt regntäcke i hagen. Med hals och allt. Alla spännen var knäppta korrekt, och inget hade gått sönder. Men när jag skulle hämta honom stod han där i regnet med innetäcket på sig och regntäcket i en hög bredvid sig. Jag fattar inte hur han lyckades och jag tackar högre makter (om sådant finns) att han inte gjorde illa sig. Förövrigt är jag imponerad över täckets kvaliteé, trodde aldrig att det skulle vara helt!

På tal om täcken har jag just nu väldigt svårt att avgöra hur mycket jag ska täcka honom. Ena dagen är det 4 plus och nästa dag 4 minus. Vill inte att han ska frysa, men inte att han ska svettas ihjäl heller. Hej I-landsproblem!

Nu ska jag halka mig ut med Tyra innan jag halkar vidare till jobbet, tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0