November... fy fan

Ärlig talat. Finns det någon värre månad än november? Nej, jag tror fan inte det. Tänk efter, det är mörkt typ dygnet runt, eller okej det är ljust några timmar mitt på dagen men hur många hinner njuta av dessa få timmar? Ingen för alla jobbar eller går i skolan!!
Det är rått ute, om det inte spöregnar så duggar det eller så ligger det i luften så det är alldeles fuktigt. Ibland kan man även överraskas av ett härligt snöblandat regn så det blir helt slaskigt på marken och du blir dyngsur om fötterna, yeey! 
Usch det är nästan så jag längtar till december, då är det i alla fall (förhoppningsvis) lite snö på marken som lyser upp. Tro inte nu att jag älskar månaden december, för det gör jag inte, jag gillar den bara mer än november, men det gör väl de flesta?
Dom enda som tycker om november riktigt mycket är nog dom som fyller år i denna otroligt tråkiga, äckliga månad. Helt ärligt så tycker jag synd om er...
Jag håller med Per Gessle, Micke Syd och grabbarna i Gyllene Tider: "Juni, juli, augusti, allt känns mycket lättare då, juni, juli, augusti..."

Varför bara inte ta bort november och slänga in en till juli? Säg någon som skulle klaga, förutom de stackare som fyller år i november förståss, men jag tror inte att dom har något emot att fylla år i juli istället, eller?
När jag blir stor så ska jag jobba som en galning september och oktober och sen åka utomlands hela november. Då slipper jag mörkret och kylan här hemma i Sverige.

En annan sak som jag tycker är helt crazy är att turister kommer hit under november, ja under hela hösten. Snacka om att Sverige visar upp sin sämsta sida! Kul att ta semester, betala flyg, hotell, mat osv för att åka till Sverige på hösten för att frysa och bli blöt om fötterna. Vissa människor måste ju vara dumma på riktigt. Kom hit på våren/sommaren, SÅ mycket bättre!

Nog tjatat om att jag inte tycker om november.
Idag har jag varit hemmat, pluggat lite. Dock inte så mycket som jag hade behövt, får plugga som en galning imorgon istället...
Juste, fick kort från Ella idag! :D Hon har ju varit/är (?) i Vietnam med sin mamma i två veckor och lovade att skicka ett kort. Och eftersom man kan lita på Ella så håller hon det hon lovat och idag fick jag alltså mitt kort :) tack så mycket! Kan tillägga att jag är grymt avundsjuk...

Nu har jag kommit hem från stallet, duschat och ätit. Idag var det jag och Courtage som var ett team, det var lääänge sen jag red honom, men det var kul. Gick väl inte strålande bra hela lektionen, men ganska bra tycker jag allt att det gick.

Nu orkar jag inte skriva mer, slut för idag, tack för idag

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0