Veckan som gått... typ

Nu var det ett tag sen man skrev men jag har inte orkat.
Den 31 juli kom Lollo ner till landet :) vi gjorde inte så jätte mycket, badade lite, spelade minigolf, tittade på film, solade lite och så. På fredagen den 3/8 så åkte hon och jag till Göteborg. Lollos mamma och hennes bröder hämtade upp oss på Centralstationen i Göteborg och sedan bar det av till Lollos mammas kusin. Från Halmstad till Gbg åkte vi buss, och att det kan hända så mycket på 1 timme och 45 min det trodde jag inte. Förs och främst kom inte alla som skulle åka med bussen på eftersom det var fullt, även fast de hade biljetter så fick de snällt stå kvar och vänta på en till buss som skulle komma (tror jag i alla fall). Sen när bussen äntligen åkte så upptäckte vi fort att det var en del väldigt udda personer på bussen. Bland annat en kille i 25 årsåldern som satt och lästa Klick! och Vecko Revyn. Tjejen som satt bredvid mig måste ha haft andningssvårigheter, oj vad hon andades tungt. Sen var det massa andra roliga människor, men dom orkar jag inte skriva om.
När vi kom fram till Göteborg åkte vi som sagt vidare till Lollos mammas kusin. Där åt vi middag och lite så innan vi gick och la oss. Jag, Lollo och hennes bröder sov i en egen liten stuga och jag och Lollo fick dela säng, det var ju rätt trångt kan jag ju tala om. Så mycket somn fick vi inte heller, Jimmy pratade i sömnen och Magnus snarkade, men det är okej, eller?
På lördagen var det Liseberg som gällde. Jag och Lollo hade jättekul och hon den jäveln vann ju hela tiden! Vad tror ni att jag vann, juste, ingenting! Men jag fick en av chokladkakorna som Lollo vann :)
När vi gick där på Liseberg så kommer det fram en från Soundic Radio och vem jobbar där om inte Linus. De frågade i alla fall om vi vill ställa upp på en intervju och självklart gjorde vi det :)
Klockan 23.30 gick vi hem från Liseberg, trötta och helt genomblöta efter att ha åkt Kållerado, men glada som aldrig förr, eller nått. Grejen var ju den att nu skulle vi åka spårvagn till Centralstationen och därifrån åka buss till Lilla Edet där Lollos mamma kom och hämtade oss. Haha, två vilsna Stockholmare i Göteborg som ska hitta till Centralstationen, det måste ha sett kul ut, för vilsna det var vi verkligen.


Ibland säger en bild mer än tusen ord ;)
När vi äntligen kommit under fund med att vi skulle hoppa av vid Brunnsparken, så var det bara att springa som galningar för att hinna med bussen. Eller vi var tvugna att fråga efter vägen först innan vi sprang som idioter :P
Igår kom vi hem till Loll och innan vi gick och la oss tittade vi på Linas Kvällsbok och Fjorton Suger. Fjorton Suger var väl inte så där super bra, men helt okej tidsfördriv.
Idag kom jag hem till Bromma, då cyklade jag förbi Dauni som har kommit hem från Korsika, och hon var ju inte lite brun! Jag som tycker jag har blivit rätt brun för att han varit ute i solen så lite som jag har varit på grund av det piss dåliga vädret, men när jag satt brevid henne var det som dag och natt... Suck, varför kan jag aldrig få vara brunast för?
Annars har jag inte gjort så mycket här hemma, ska åka in till Kungsträdgården snart och möta upp Lollo och Jonathan.

Jag säger bara en sak:

Borta bra, men Bromma bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0