Tre saker som irriterar mig

Ni vet hur det är när man blir irriterad på saker som händer runt om kring en. Saker som händer en gång är okej, men när saker upprepas då blir jag tokig! De sakerna som gör mig mest irriterad och tycks förfölja mig bara föra att retas är:

Tiggare på tunnelbanan.
Jag hatar dom. Kommer och svamlar någonting på sitt eget språk, ibland kan de slänga in ett par engelska ord i meningen, tittar på en med sorgsna ögon och sträcker fram sina skitiga händer. Eller när små tanter kommer fram och lägger lappar på sätena, oftast inplastat och med ett färgfoto på, jag menar hur mycket kostar inte det att framkalla?! I alla fall, på dessa lappar står det alltid något i stil med: "Jag är en ensamstående mamma med 12 barn, min man dog i kriget. 7 av mina barn (här kan det stå namn på barnen) är svårt sjuka, varav tre behöver genomgå dyr operationer. Snälla hjälp oss med pengar till mina barn, Gud välsigne er"
Visst tycker jag synd om dom som inte har det så bra ställt, men att gå och tigga i tunnelbanan istället för att försöka skaffa sig ett jobb, det gillar jag inte!

Folk som börjar rota i väskan efter busskortet när de kliver på bussen. Asså hallå?! Folk som står och väntar på bussen står ofta i en kö. Folk som står och väntar på bussen vet oftas när bussen ska komma. Hur svårt kan det då vara att lite innan bussen kommer eller när man ser bussen komma ta fram busskortet/remsan ur jackan, fickan, väskan eller vart man nu har det så går allt så mycket smidigare.
Det är en sak om bussen står där och man kommer springande, men har man stått och väntat på bussfan ett tag då kan man väl i alla fall ha busskortet i handen när den kommer?

Barnvagnar i bredd. Jag blir tokig! Fattar inte mammor att man kan inte gå två stycken med varsin tvillingvagn i bredd inne i stan? Det blir ju fan kö efter dom, för fort går dom ju inte. Och sen helt plötsligt stannar dom och tittar i ett skyltfönster, eller tar upp något ur vagnen osv, osv. Självklart att de vill pratat med varandra när de är ute och går, men måste de gå i stan där alla andra också är? Skicka ut mammor och barnvagnar på typ Djurgården där alla pensionärer också är ute och knallar så kan dom gå där i lugn och ro hur långsamt de vill.

Sen en sak som jag har funderat över är dessa crocs, även kallat foppatofflor. Dom måste vara helt underbart sköna efter som ALLA har ett par sånna. För snygga kan jag ju inte direkt påstå att dom är. Så fort man går ut så ser man minst en som springer runt i ett par crocs. Ibland ser man hela familjer som har dom i alla möjliga storlekar och färger. Jag måste prova ett par, för som sagt de måste vara väldigt sköna eftersom alla äger ett par.

image57



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0