Girls in shirts

Igår var en händelserik dag må jag säga. Var inne i stan med Lollo på förmiddagen, hon letade efter något nytt att ha på sig på kvällen, det var ju utgång som gällde ;) Vi knallade runt ganska länge i stan innan Anna kom och vi åt lunch tillsammans i Gallerian. Efter lunchen gick vi i stan en stund till innan vi åkte hem. Väl hemma gjorde jag inte så mycket, var ute med hunden, annars väntade jag mest på att Fia skulle ringa och säga när vi skulle mötas för att senare åkte hem till Elina på Lidingö. Jag, Fia och Lollo skulle mötas i stan, men eftersom Lollo inte hann hem till Elina innan krogen så var det bara jag och Fia som åkte. Hemma hos Elina åt vi middag, jag, Fia, Elina och Emelie innan vi började sminka oss och grejer.
Vi fyra hade ett eget litet tema igårkväll, nämnligen herrskjorta, shorts och skärp, även kallat Girls In Shirts ;) Haha, snygga som få åkte vi in mot stan för att möta upp Annelie och Lollo vid Nivå. Där svepte vi en cider och en öl, japp ni läste rätt, jag, Josefina, drack öl. Kim och Jonathan hade nog varit mycket stolta om de hade sätt mig, men icke, dom var på Claras. Men i alla fall, efter två drickor var på Nivå hade vi lite olika åsikter om vart vi skulle gå. Annelie skulle till Claras, Elina, Emelie och Fia ville till Lehom eftersom vi skulle komma in gratis där. Lollo i sin tur ville absolut inte gå till Lehom, så det slutade med att Annelie och Lollo drog till Claras och jag, Fia, Emelie och Elina gick till Lehome. Lite snopet att vi gick åt olika håll, vi hade ju faktiskt planerat en utekväll tillsammans...
Men som sagt, the girls in shirts drog till Lehome :) Väl där kom det en kille som frågade om vi ville gå före i kön, haha, klart vi ville det, vem skulle inte vilja?! Väl inne styrde vi stegen mot baren på en gång och jag och Fia svepte två smirnoff var. Sen vet jag inte hur det gick till, men plötsligt var både mina och Fias pengar slut och man kan ju inte direkt påstå att vi var så jättenyktra. Elina och Emelie var det drag i kan jag säga, ojojoj, Bulgarien-takter på dom två asså, shottade hej vilt båda två haha. Kvällen rullade på och vi hade riktigt roligt, har aldrig dansat så mycket förut när jag varit på där.
Kvällens "vandalisering" stod Fia för när hon skulle luta sig mot toapappershållaren på toalettetn och det säger brak och hela alltet ramlar i golvet haha. Ni skulle sett när hon försökte laga den sen, lite lagom lullig, det gick ju strålande bra, not!
Kvällens svamp-bob blev helt klart Linda, jag säger bara en sak: den tjejen kan svepa!
Jag, Erik och Fia stod för kvällens sång. Sista låten som spelades innan stängning var en lugn Whitney Houston låt och vi tre stod och dansade och sjöng helt själva på dansgolvet. Måste ha sett rätt kul ut eftersom både DJ:n och vakten stod och skrattade åt oss. 
Kvällens vurpa stod ganska många för. På nått sätt började alla på dansgolvet hoppa runt våran lilla ring som vi stod och dansade i och det resulterade tillslut i att alla hängde på oss och vi tappade balansen och ramlade rakt ner i golvet. Eftersom vi ramlade ramlade ju dom andra också, PÅ oss, det var som när man välter dominobrickor. Men, jag kommer ändå ge kvällens-vurpa-nominering till Elina som ramlade på trottoarkanten, grattis!

Efter våra små äventyr på krogen så bar det av för fylle-käk på Donken. På vägen dit blev det ett par sms, läste igenom dom nu i eftermiddags och det är knappt att jag förstår själv vad jag har menat och ändå ansträngde jag mig som en galning, tyckte jag i alla fall :P
Väl inne på Donken träffade jag och Elina två snubbar i kön som började sjunga för oss, fråga mig inte vad dom sjöng för det vet jag inte, men dom lät oss gå före i kön i alla fall, då var det värt att lyssna på detar otroligt vackra (?) sång.
Efter Donken tog vi en taxi hem till Elina. Chauffören var jättesnäll och skrattade bara åt oss och verkade inte ett dugg irriterad över att han var tvungen att köra hem fyra fulla ungdomar.
Hemma hos Elina somnade vi som stockar och det första Emelie säger när hon vaknar är: "Den här bruden ska jag sova brevid flera gånger, hon ligger ju helt stilla!!!" Haha, räkna med mig Grön, det kommer bli flera nätter med mig, haha!
Efter ett tag pallrade vi oss upp och åt frukost, sen gick vi ner och la oss igen, mycket skönt :) Vi vilade i en timme kanske, eller mer innan vi plockade undan alla våra saker som låg utspridda över HELA Elinas rum.
När vi satt och väntade på bussen kom jag och Fia på att vi var sjukt sugna på cola, så vi sprang tillbaka hem till Elina,tog varsin burk och sprang tillbaka till bussen igen, det var dagens motion!
Nu är jag hemma och har duschat och fixat lite. Snart ska vi äta middag med grannarna, Morris fyller fyra så det ska vi fira.

En sjukt rolig helg, tack tjejer!

/ J !!!

Bilder kommer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0