En heldag på Skansen.

Idag har jag varit barnvakt hela dagen och det vet man ju att en utflykt är ju mycket roligare än att göra det man gör dag ut och dag in. Sagt och gjort jag och Morris åkte till Skansen. Väl där började vi med Lill-Skansen där vi klappade getter och tittade på kaniner. Efter det gick vi förbi uttrarna och när vi var påväg ner mot björnen så möter vi Johan, vi gick i samma klass på gymnasiet. Där kom han gående i hela Skansen-klädseln och berättade att han var påväg för att mata ugglorna och frågde om vi ville följa med, så jag och Morris var med och matade ugglorna :) Inte så speciellt för mig kanske som i princip bodde på skansen under gymnasietiden, men Morris uppskattade det väldigt mycket. Sen tittade vi på de gamla vanliga djuren, järven, vargen, björnen, älgen osv osv. Träffade väldigt månag tvåor från skolan som var där och gjorde sina studier, stackars jävlar säger jag bara, jag vet hur trist det är. Träffade även Tomas och Veronica, det var kul.
Karusell åkte vi också, jag vet inte hur många gånger, men men, han var nöjd och glad så det är klart ungen ska få åka karusell. När vi var på väg ner mot Skansen Akvariet så stötte vi på Johan igen och jag frågade om inte han kunde fixa in oss på Skansen Akvariet, och visst inga problem, hejsan hoppsan så var vi inne utan att ha betalat en krona :P Där tittade vi på krokodilerna och fiskarna och ormarna, usch och fy, jag tycker inte om ormar, men det gjorde Morris.
När vi skulle åka hem ville Moris åka båt istället för buss så vi tog Djurgårdsfärgan över till Slussen och sen tunnelbana hem. Vid Kristineberg slocknade han och sov hela vägen hem.

Väl hemma har jag inte gjort så mycket. Lillebror fyller 17 idag så vi har ätit middag, men annars har jag inte gjort nånting typ.

Ha det bra, hej!

image58

image59

image60

image61

image62

image63

image64


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Va mycket du hade att skriva om middagen =P

2007-09-01 @ 23:30:48
URL: http://bonnlurk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0