Träning för Uffe Johansson, 11/1-14

 
Idag rullade bil och trailer mot Berga för att träna för Uffe Johansson.
Det började med att Ella tittade med stora ögon på all snö som låg på stallplanen när vi öppnade stora stalldörren. Med försiktiga steg gick hon ut från stallet och med viss tveksamhet in i transporten. 
Det var ett tag sedan vi åkte nu, så det var verkligen dax att åka lite!
 
Idag var det mycket fokus på att ha hästen mellan hand och skänkel. Vi fick sakta av till skritt från trav mellan två bomserier, hoppa ett kryss i galopp, bryta av till trav och trava över en bomserie osv. Helt klart väldigt nyttigt för mig och Ella. 
När vi började hoppa sen så red vi på många olika linjer.
 
I början var Ella väldigt spänd, var stark i handen samtidigt som hon inte tog skänkeln alls. Jag kände inte igen henne riktigt, samtidigt som jag själv var lite ringrostig och inte hoppat för en tränare på ett tag. Jag blev lite för passiv, men ju längre in på träningen vi kom så började jag rida mycket bättre och Ella slappnade av. Däremot är det ju väldigt nyttigt att det händer. Nu vet jag hur jag ska ta tag i situationen om den dyker upp igen. 
 
Kajsa var med och filmade, så film kommer så fort den har laddat klart.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0