Söndag 12/1-2014

 
Jag trodde att hästarna skulle slippa få jättestyltor idag när det var så pass kallt ute. Men tji fick jag. 
Broddade henne med två brodd runt om, känns lite onödigt då de blir så höga styltor att brodden ändå inte gör någon nytta. MEN, jag har beställt två par joursulor till henne, som förhoppningsvis kommer redan på tisdag! 
 
http://www.joursulan.se/Montering.html
 
Imorgon kommer hon att få stå inne tyvärr, men jag vågar inte ta risken att hon får styltor och halkar och gör sig illa. 
 
Att rida gick inte heller idag. Även fast banan var harvad tre gånger så blev det styltor direkt. 
 
En positiv sak med dagen var att täcket passade! Nu håller vi tummarna för att sulorna kommer fort, snön och minusgraderna stannar så att hon kan använda sitt nya fina täcke! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0