Måndag 13 januari 2014

 
Jag fick väldigt dåligt samvete när jag vaknade imorse och såg att solen sken, det var vindstilla och åtta minusgrader och jag visste att Ella skulle få stå inne hela dagen... 
Jag hoppas att sulorna kommer imorgon!! 
Ulrika skulle kolla imorgon om hästarna fick styltor eller inte och sen avgöra om de får gå ut eller inte. 
Det är bara fyra hästar i stallet och en som har snösulor så till min tröst så får Ella inte vara inne själv.
 
Veterinären kom klockan 16.45 och Ella fick den tredje och sista botulismsprutan. Vi passade även på att boka en tid för vaccinering i mars.
 
Jag gick ut och gick en sväng med Ella också. Jag gick på grusvägen som var uppkörd. Höll jag mig i hjulspåren från bilarna så gick det bra. Pannlampa och massa reflexer, så var vi ute i 35 minuter. Skönt för henne att få lite luft men också bra för magen att hon fick röra lite på sig. 
 
Snön lyser verkligen upp otroligt mycket, så nu hoppas jag faktiskt att den ligger kvar ett tag! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0