Lördag 4 januari 2014

 
Ella klarade sig utan större skador när hon halkade i stallgången. Skönt!
Däremot är hon nu väldigt skeptisk till att gå in i boxen. Hon vill gärna ta det på fart, vilket resulterar i att hon halkar av den anledningen. La en gummimatta framför boxen, så att det inte skulle bli så halt, men då blev hon rädd för mattan och tänkte hoppa över den, in i boxen. Ännu sämre idé, så den tog jag bort. 
 
Var ute i stallet nästan hela dagen igår. Slutade tidigt på jobbet, så jag åkte ut och lunchade med Angelica. Hon bor där ute nu och tar hand om gården när Gogolls är utomlands. 
Efter lunch red jag och Angelica ut. Det blev en riktig toppenrunda och både hästarna och vi var mer än nöjda!
Fixade stallet efter och sen kom Anna ut. Vi åkte till centrum och hanldade så vi kunde laga middag.
Ältade min oro över att Ella springer in i boxen, typ hela kvällen och Anna kom med ett förslag. Att lägga som ett "spår" av tex morötter in i boxen, så att hon tar ett steg i taget tills hon är inne i boxen. 
Sagt och gjort, när vi gick upp flr att kvällsfodra, och kag lindade av Ellas ben så provade vi. Det gick faktiskt bra! Ella gick in i boxen. Gjorde likadant vid två tillfällen idag, och det gick bra!
 
Idag hade jag två upphöjda bommar på banan med 21 meter emellan. Vi red på fem galoppsprång, men kunde även lägga i sex. Tyvärr var känslan inte så bra passet igenom, men så är det vissa dagar, bara att acceptera och göra det bästa av situationen. 
 
Imorgon ska jag och Angelica rida ut en sväng. Sen tror jag att hon får vila på måndag om inte Jennifer kommer ut då. 
 
Jag måste erkänna att jag saknar snön en aning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0