Lördag 25 januari 2014

 
Igår åkte jag ut till stallet direkt efter jobbet. Longerade Ella på banan. Hon var lite okoncentrerad och hade inte fullt fokus på varken mig eller sin uppgift. Det gick bättre till höger, i vänstervarv var det mest bocksprång, tvärnit och upp på bakbenen. Gav mig inte fören hon kunde trava i någorlunda lugn trav i båda varven. 
Såg den här filmen på Hippsons hemsida och tyckte att det var värt ett försök. Innan har jag longerat henne med gummisnodd men det har inte funkat så bra. 
Läste i komentarsfältet att det var flera som hade använt sig av en liknande hjälptygel vid longering, men använt sig av en graman, så det gjorde jag också. Men som sagt, så som hästen på filmen går, så gick inte Ella. Men man får väl ge det en chans. 
 
Idag åkte jag ut till stallet tidigt och red ut en sväng innan Ella gick ut i hagen. 
Måste passa på att skryta lite. Ulrika tog ut de andra hästarna när jag höll på att göra iordning Ella och hon var hur cool som helst. Inte alls stressad och ledsen över att bli lämnad kvar ensam i stallet. 
Vi skrittade ut en sväng i skogen. Det var hårt i marken och för lite snö, så det blev nästan bara skritt. Det fanns en liten bit som vi kunde trava på. 
Det var i alla fall värt att gå upp halv sju imorse när jag såg hur glad Ella blev av att få komma ut i skogen! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0