Onsdag 20 april 2011


Hoppningen igår gick bra. Lucke var fin och de gångerna det blev lite tokigt var det helt mitt fel.
Jag brukar inte ha så svårt för att se ett avstånd, men vissa språng igår vart bara helt fel och det slutade med att jag backade in honom i hindret. Helt fel. Jag måste sitta upp och vänta på att hindret ska komma till mig, inte jaga fram till hindret.
Insåg också efter ett tag att jag hade en alldeles för mesig galopp. Jag hade ingenting att ta utav, så jag kunde inte ta en förhållning om jag ville utan att tappa för mycket energi. Det blev mycket bättre när jag la upp en friskare galopp, men som sagt blev jag lite för ivrig stundtals. Något jag måste jobba på.
På slutet blev han rätt trött vilket resulterade i att han blev springig och inte så uppmärksam på mina hjälper, men tycker att jag fick till en okej runda sista gången vi hoppade banan.

Idag har jag inte bestämt mig för om jag ska rida ut eller rida på banan, men uteritt blir det antingen idag eller imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0