Måndag 11 april 2011


Halv 5 ringde klockan igår. Inte helt okej på en söndag.
Var i stallet kvart i 6och packade saker och lastade hästen och halv 7 rullade vi mot Sollentuna.
Väl på plats gick allt väldigt snabbt. Dom var snabbare än vad jag hade räknat med så framridningen blev inte helt optimal tyvärr, men vi fick helt enkelt göra det bästa av situationen.

Inne på banan gick det bra. Fick upp ett bra tempo redan från början. Ettan gick bra, till tvåan fick jag en bra sväng och låg bra, men han fick syn på nått och la på en tvärnit. Efter det fick jag vara på honom lite extra med skänkeln, så att han verkligen inte skulle tveka. Restan av banan gick bra, han lyssnade bra och vi fick ett bra flyt.
Jag är nöjd. Första tävlingen för säsongen och nu ser jag fram emot att få komma igång med tävlandet ordentligt.
Nästa blir på Aspvik den 1 maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0