Lördag 30 april 2011


Jag och Ninni hoppade lite igår för Erika.
Först skuttade vi över en upphöjd bom som låg på öppna delen av volten. Sen gick vi över till att hoppa en fyrstuds på ena långsidan. Jag tycker att studs är en jättebra övning för hästarna och det är något vi gör alldeles för lite på lektionerna för Helena.
Vi aslutade med att hoppa på en åtta över ett räcke och en oxer med vattenmattan under. Jag kände verkligen hur rätt jag låg första språnget över oxer långt innan, men även fast vi låg perfekt så la han på en tvärnit. Ett riktigt dumstopp. Han passade även på att tönta sig och stanna på den när vi kom från andra hållet, men då stannade han flera meter innan. Räcket hoppade han fint och vattenmattan hoppade han också utan problem efter stoppen.

Idag blir det antagligen en lugn uteritt med Ninni och sen ska jag smörja och tvätta hästen och fixa iordning allt inför tävlingen imorgon. Det ska bli roligt och jag ska rida för en felfri grund och omhoppning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0