Lördag 16 april 2011


Åkte till sadelmagasinet idag för att hämta upp några sadlar som de skulle ha lagt undan till mig. Eftersom vi inte hittade någon bra sadel i onsdags så skulle de plocka ihop ett par sadlar till mig fter hans mått, så skulle jag hämta dom och prova själv.  Tyvärr hittade inte expediten mina sadlar så jag fick med mig två sadlar som hon trodde skulle ligga okej som jag fick med mig hem att prova.
Jag blev lite beviken eftersom jag inte alls är så bra på att se och känna om en sadel ligger bra eller inte. Jag ser ju om den ligger helt fel, men som sagt, svårt är det. Får helt enkelt boka en ny tid, för jag måste ju ha en fungerande dressyrsadel.

De två jag fick med mig hem satte jag upp Kajsa i så fick hon rida och jag försökte så gott jag kunde att titta. Tyckte att båda två glappade lite för mycket i bakvalvet under lättridning så jag tror inte att någon av dem kommer att funka. Får helt enkelt rida i hoppsadeln så länge.
Efter provandet av sadlarna så gick jag in i ridhuset och longerade en stund och sen gick Kajsa en promenad med honom ca 20 minuter. Han har alltså haft en ganska slapp vecka med andra ord. Imorgon blir det uteritt med Ninni och på måndag måste jag trimma innan hoppningen på tisdag. Ska även försöka hinna duscha honom någon dag om vädret tillåter, hoppas på att hinna med det imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0